Kathmandu

2013-05-10 . 10:32:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Efter en snabbvisit i Kuala Lumpur bar det alltså vidare mot Nepal och huvudstaden Kathmandu. I Kathmandu skulle jag möta upp med Christoffer aka Jonsson. Han hade flugit bort från rusket i Sverige för att spendera en månad med mig i Nepal.
När jag anlände på flygplatsen träffade jag en annan svensk, nämligen Viktor. Eftersom köerna till visumansökan var ganska långa och vi smarta nog att behöva stå i dem två gånger han vi med att lära känna varandra lite. Viktor hade inget boende bokat så han följde med till mitt och Jonssons hotell.

Nepal är ett extremt fattigt land vilket vi fick beskåda med detsamma i Kathmandu. En mer outvecklad huvudstad har jag inte satt min fot i. Flertalet av stadens centrumgator var i grus, elektricitet fanns bara att tillgå vissa timmar under dygnet, om man hade tur, och sen var det skräp precis överallt. Jag visste att det skulle vara illa men de här var mkt värre än vad jag hade kunnat ana..

Den första kvällen i Kathmandu gick mest åt till att planera kommande månad lite smått och lära känna våran nyfunne vän. Överst på planeringen stod Mt Everest Basecamp, men innan vi kunde bege oss dit var vi tvugna att införskaffa utrustning och tilstånd. Vi planerade även att försöka se lite av Kathmandu innan vandringen. Tidigt morgonen därpå begav vi oss därför ut på lite sightseeing.
Första anhalt blev swavambhunath även känt som aptemplet.
Promenaden till templet var minst lika intressant som själva templet; Kathmandu är så långt ifrån allt annat man är van vid så det är ständigt nya saker som förundrar en. Helt plötsligt kommer de ett par kor vandrande planlöst mitt i vägen nästa sekund spelar några ungar cricket mitt i vägen och till sist kommer man till floden.. Floden är de värsta jag någonsin sett, den är helt dränkt i sopor och diverse, det låg till och med en död ko i vattnet. på strandbankerna går det svin och bökar. De kanske häftigaste var dock att de kryllade av stora örnar. Något som man i Sverige får anstränga sig hårt för att se svepte nu förbi på kanske tio meters avstånd och inte endast en utan flera hundra. Efter händelserika 40min kom vi fram till templet. Templet är beläget på en kulle i mitten an Kathmandu med utsikt över staden och började byggas redan på 400-talet. Aptemplet kallas de just för att det bor massa apor på kullen som anses heliga. Templet anses vara ett av de heligaste i Nepal och många vallfärdar just hit. Det blev inte så mycket fotande då jag var för inne i berättelserna som vår lokala guide berätta. Under guidningen fick vi även testa på att bli helade på traditionellt vis med hjälp av tonskålar. Vi avslutade vårt besök med en lunch uppe på taket till en av munkbonaderna. Vi tänkte oss att de skulle ta saftiga överpriser på grund av att de var inne i tempel området men vi behövde inte betala mer än vanligt ca 10kr.

När vi hade vart i templet gick vi till Thamel igen. Thamel är en stadsdel i Kathmandu som är uppbyggd mycket kring turism. Det finns otaliga friluftsaffärer dock knappast en enda som säljer något som är äkta. Vi gick därför på jakt för att införskaffa allt inför vår vandring. Det låter kanske lite konstigt att gå och kolla på dunjackor när det är 20 grader men kommer man upp till Basecamp kan temperaturen istället ligga på -20. Jag och Viktor som hitills endast vart i varma sydostasien behövde införskaffa oss precis allt vilket gjorde piratmarknaden väldigt uppskattad.
Vi kom hem på kvällen med mindre än vi hade hoppats på men vi ville ha lite koll på priser och hur prutningen går till innan vi köpte allt.

Dag nummer två i Kathmandu ägnades åt att fixa vandringstillstånd, flygbiljetter och fixa den sista utrustningen inför Mt Everest. När allt var fixat framåt kvällen kändes det både lite overkligt och pirrigt att veta att dagen där på skulle vi påbörja vandringen mot världens högsta berg.

Mellanlandning Kuala Lumpur

2013-05-07 . 13:30:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

När jag flög från Kambodja till Nepal var jag tvungen att göra en mellanlandning i Kuala lumpur på vägen. Gör man en mellanandning blir det ofta att man kan få spendera ett par timmar på flygplatsen i väntan på de anslutande flyget. Jag skulle dock få vänta ett dygn.. Jag övervägde länge att stanna på flygplatsen och blogga å så men besämde mig för att göra en snabbvisit i Malaysias huvudstad.
Shuttlebusen tog mig från flygplatsen in till stan på cirka en timme. Jag hade bokat mig ett vandrarhem kvällen innan men var inte smart nog att skriva ner vart de låg så allt jag visste när jag klev av n´bussen var att de var i närheten av china-town. Så efter en timmes letande och med ganska bristande hjälp av lokalbefolkningen då de hela tiden pekade mig i nya riktningar kom jag äntligen fram dock endast för att slänga av mig väskan. Så vad gör man då i Kuala lumpur? Tvillingtornen och bra mat var det jag kände till, därför började jag med Mc'donalds. Inga pommes på över en månad är inte bra för kroppen! När jag hade fått i mig en stadig middag vandrade jag planlöst omkring. Eftersom tvillingtornen var de ända jag visste var värt att se i staden och jag inte hade skymtat dem hoppade jag in på närmaste tunnelbanestation och åkte dit. Husen i sig var helt okej, lite tjocka enligt mig dock!
På vägen tilbaka mot vandrarhemmet passerade jag en marknad. De sålde tydligen äkta kepsar så jag köpte mig en ny för 40kr. Sedan var det bara hem och sova. Kvällsmaten fick bestå av två snickers och en cola, kan ju vara farligt att testa den beryktade maten..
Smart som jag är hade jag inte funderat på hur jag skulle ta mig till flyget morgonen där på så jag ställde klockan på fyra timmar innan flygets avgång. Det var precis att de löste sig denna gången dock då jag kom til flygplatsen med buss 50min innan avfärd.

Kambodja, bättre sent än aldrig!

2013-05-07 . 12:42:00

It's alive!
Hej hopp nu ska jag försöka att ta upp bloggandet igen. Jag har dock väldigt mycket att ta ikapp så de kan ta lite tid, ha överseende! ;)

Kambodja ja.. Det var nästan 2 månader sedan nu men jag ska försöka återberätta så gott jag kan.
Efter att vi hade vart i Phnom Pehn åkte vi vidare mot Siem Reap. I närheten av Siem Reap ligger världens största tempelkomplex. Vi gjorde två heldags utflykter till templen.
Den första utflykten var ganska lång så vi var tvungna att hyra oss en privatchaufför för dagen. Det positiva med att tvingas åka så långt är dock att de flesta andra turister skiter i det vilket ledde till att vi vandrade omkring i princip helt ensamma i det första tempelområdet vi kom till. Området var helt o-restaurerat och var därför ganska förfallet men har då heller inte förlorat sin äkthet å charm. I mitten av området stod en stor pyramid vilken jag inte lyckades fota på ngt vettigt sätt men men. När vi hade vandrat runt i ett par timmar i den stekande solen kände vi att de var dags att dra vidare så två timmar senare befann vi oss nu vid nästa tempel. Detta tempet var väldigt annorlunda mot de förgående; genom hela tempelområdet var "boardwalks" uppbyggda för turister och turister fanns det även rätt gott om tyvärr. Templet var dock väldigt fint. Ett flertal träd hade nu erövrat templet och växte ovanpå stenmurarna och valven. Det blev mycket fotande under dagen och vi fick slita i den stekande solen så när vi väl begav oss hemåt var vi båda slitna och belåtna.

Den andra utflyktsdagen spenderades bland annat i Kambodjas och kanske världens mest kända tempel nämligen Angkor wat. Vi började vår dag med just Angkor wat. Drösvis med turister och pågående restaurationer gjorde dock att magin försvann lite. Visst templet var sjukt stort, vackert och imponerande på alla sätt men när man ständigt har kinesiska turistgrupper i sitt öra och när halva templet är täckt av presenning tar de bort mycket av de roliga tyvärr. Vi gick ganska snabbt igenom Angkor wat och åkte sedan vidare mot de kringliggande templen. Bland de mest anmärkningsvärda var ett tempel med stenhuvuden högt och lågt och en lång stenterrass dekorerad med elefanter. Solen stekte som en gnu hela dagen så sammanlagt köpte jag mig 8 flaskor vatten och en cola. Colan snodde dock en apa ifrån mig innan jag ens hade fått i mig hälften..

Vi spenderade nästan en vecka i Siem Reap men jag kommer inte ihåg vad vi gjorde så mycket mer.. Spa och privatbio testade vi på dock. De förstnämnda var väldigt trevligt medan de andra slutade med att vi krävde tillbaka pengarna, knallade hem och laddade hem filmen istället..

Efter Siem Reap kände vi att vi behövde nog chilla lite nu och hålla oss undan från tempel och sådant bös så då begav vi oss till Sihanoukville, Kambodjas Thailand.
I Sihanoukville njöt vi av livet och gjorde för det mesta så lite vi kunde men vi tog oss även i kragen och åkte på en tre-dagars dyktur. Dykturen spenderades på en båt tillsammans med en belgisk dykinstruktör och en argentinsk dykinstruktör. Dessa var helknäppa vilket gjorde att vi på båten inte hade en tråkig stund. Belgaren var dessutom utbildad kock vilket han demonstrerade frukost, middag och kvällsmat. Förutom våra dykinstruktörer var två australiensiska bröder med och en ukrainsk tjej med, vilka alla bidrog till den goda stämningen som rådde. Under de tre dagarna på båten hann vi med åtta dyk. Elvis fick dock hoppa några på grund av ett krånglande öra.

Efter en och en halv veckas slappande var det dock slut på slappandet och dags att rycka upp sig. För nästa anhalt var Nepal och en jäkla massa slit..

Phnom Penh

2013-02-21 . 09:13:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Vi anlände i Kambodjas huvudstad Phnom Penh efter en relativt kort flygning från Singapore. Visum köpte vi för 20 dollar var. Det är nämligen så att de använder sig av två valutor här i Kambodja, riel och amerikanska dollar. Deras egen valuta är inte så mkt värd vilket vi fick erfara när vi växlade in 30 singaporiska dollar och fick 132 000 riel, en ganska bra sedelbunt..

Kambodja har en väldigt grym histora vilket jag tycker att ni/du borde läsa på om om du inte har koll. I stora drag var det systematiskt folkmord i Kambodja under senare delen av 70-talet och en fjärdedel av invånarna miste sina liv. Efter folkmordet finns det ett stort antal massgravar över hela landet. Vi besökte en av dessa gravar som låg alldeles i närheten av Phnom Penh. Det var väldigt svårt att greppa allt, de var för ofattbart. Platsen var väldigt talande då det var stora gropar i marken och när man gick omkring såg man benbitar, tänder och kläder som antingen låg på gången elr stack upp ur jorden. Allting var väldigt bra omhändertaget och organiserat och vi fick till och med en svensk guide-ljudbok. I mitten av området hade man rest en stupa för att hedra de döda. Inne i stupan var skallar och andra skelettbitar staplade.
När vi hade gått runt hela området och kände att vi sett de mesta och försökt samla intrycken åkte vi tillbaka till Phnom Penh igen. I Phnom Penh besökte vi en gammal skola som används som fängelse och som torteringanläggning. Klassrum hade omvandlats till tortyrrum och små celler hade hafsigt murats upp. De var ingen trevlig syn och lämnar en frågande hur något sådant kan hända.

Phnom Penh myllrar av mopeder och människor. Staden är väldigt fattig och ser ut därefter. Något som dock livar upp den är alla munkar som strövar omkring i sina oranga klädnader.

Singapore

2013-02-13 . 15:15:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Seg som vanligt jag vet!
Nu är det så att vi har varit i Singapore på en kort visit, egentligen åkte vi mest dit bara för att fixa visum till Indien, något som vi tyvärr inte lyckades med..
Vi landade i Singapore tidigt på lördagsmorgonen. Tappra krigare som vi är gav vi oss genast i kast med att försöka fixa visum till Indien, efter mycket strul lyckades vi äntligen komma fram till visum-kontoret men enbart för att få reda på att det endast var för Singaporiska invånare.. Så istället skulle vi ta oss till Indiska immigrationscentret men de var så klart bara öppet på vardagsmorgonar. Lördagen och söndagen fick spenderas i några av Singapores köpcentrum, de har ju bara 62 i centrum.. söndagskvällen spenderades även på sjukhus då Elvis hade börjat må riktigt piss, de visade sig vara njurbäckeninflammation.

Måndagmorgon ringde klockan tidigt, nu var det dags att äntligen fixa visumen. Vi tog oss till Indiska immigrationsstället och fick sätta oss ner för en intervju där vi fick klargöra varför vi ville ha visum och så att vi inte hade något farligt folk i familjen. Allt flöt på väldigt smidigt och vi blev beviljade visum i en månad. Så nu skulle vi snart få visum och kunna flyga till Indien men icke sa nicke för de skulle ta upp till 5 dagar att få visumet. Kassörskan räknade lite snabbt på det och kom fram till att de skulle kunna dröja till onsdagen nästa vecka pga det kinesiska nyåret. Vi var inte allt för sugna på att stanna i Singapore i över en vecka till och knappa tre veckor i Indien kändes för lite. Så bittra åkte vi hem igen till vandrarhemmet för att hitta en ny destination och lotten föll på Kambodja. Vi bokade biljetter till onsdagen.

Tisdagen spenderades på sightseeing i staden. Eftersom Singapore är så multikulturellt, hade det byggts upp hela stadsdelar men olika "folkgrupper". Vi började med att besöka Little India. I regn och allmänt trist väder klampade vi runt. Husen utmed gatorna var i alla möjliga färger och en stark lukt av rökelse och kryddor låg som ett os i  hela stadsdelen. Nästan allt folk var indier och det kändes som man helt plötsligt var i Indien. Vi besökte även ett hinduiskt tempel, vilket var häftigt.
När vi fått nog av indier åkte vi vidare till Chinatown och nu befann vi oss istället bland massa kineser. Eftersom det nalkades kinesiskt nyår, var det full rulle på gatorna. Försäljare skrek och viftade med grejer, folk trängdes och svetten trängde fram. Delvis för att svalka oss  och dels av nyfikenhet hoppade vi in i ett buddhistiskt tempel. Templet var mycket vackert inuti och bestod av fem våningar som rymde bla meditationsrum och museum. Allra längst upp på taket var det en trädgård och en stor bönesnurra.
När vi väl kom ut ur templet var vi riktigt hungriga så vi begav oss till IKEA, allt för att få lite köttbullar :D Inne på IKEA hade de även en svensk-shop där man kunde handla svenska matgrejer. Vi köpte chips, alhgrens bilar och en Mariestads. Belåtna åkte vi vidare till båthotellet. Oturligt nog stängde själva "båten" precis när vi kom dit så vi fick bevittna Singapores skyline från marken men de var inte så illa de heller. Vid det här laget var det redan sen kväll och våra väskor var opackade. Till råga på allt skulle vi upp kl 6 kommande morgon för att ta oss till flygplatsen.

Darwin och Litchfield National Park

2013-02-06 . 11:44:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 1

Eftersom vi blev kvar så länge i Cairns fick vi endast två dagar att spendera i Darwin, vi försökte göra så mycket som möjligt utav dessa så därför gjorde vi ingenting första dagen utan slappade bara i poolen. Dag nummer två var vi dock lite mer ambitiösa och åkte iväg på en dagstripp till Litchfield National Park.
Dagen började med att vi åkte på krokodilspaning. Det var riktigt häftigt att se dessa monster i sin narturliga miljö. Guiderna gjorde även så att krokodilerna "hoppa" genom att dingla en köttbit framför nosen på dem och sen dra upp den när de gick till attack, kan tänka mig att sker i naturen om de ska fånga en fågel elr ngt och var ganska häftigt faktiskt. Runt floden fanns det även en mängd rovfåglar vilka fångade köttbitar i luften som slängdes ut.

Efter själva krokodilspanandet drog vi vidare in i själva nationalparken, helt plötsligt slänger sig guiden på bromsen vänder runt snabbt springer ut i skogen och hoppar upp i en palm, sedan traskar han lugnt tillbaka med en ödla i handen. Han kommer sedan in i bussen med den visar den för alla och berättar lite om den. de visar sig vara en sån där ödla med jättestor halskrage men de är tyvärr en hona så hon spärrar inte ut den. När han är klar med berättandet undrar han om vi vill ta lite mer narturliga bilder och går ut och sätter ödlan i ett träd. Hur han hann se den när vi körde i runt 100 fattar jag inte men de är väl ett ganska gott betyg på guiden iaf!

Under hela resan kunde man se stora termitstackar resa sig som statyer ute i skogarna och över ängarna. Vi stannade till vid en ovanligt stor termitstack för att få lite information och ta lite bilder. Alldeles intill den stora fanns det även ett fält med en annan sorts termitstackar som påminde väldigt mycket om en kyrkogård.
Resterande tiden av dagen spenderade vi vid två sötvattens forsar/vattenfall. På vägen till de första fick vi beskåda två små söta varelser, rock wallabys för att vara lite mer specifik. Elvis hade vart tvungen att springa tillbaka till bilen för att hämta sin kamera så jag, kameran och wallabyserna fick spendera mkt tid tillsammans i väntan på henne.
Efter en lång dag åkte vi trötta hemåt framåt kvällen men bara för att hämta våra väskor och åka vidare till flygplatsen.

Daintree

2013-02-06 . 09:54:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

När cyklonen äntligen passerat gjorde vi en dagsutflykt till Daintree med en nyfunnen vän. Daintree är världens äldsta regnskog och är hem till en unik skara av djur och växter. Vi var framförallt på jakt efter Cassowary, en gigantisk fågel med horn.. låter som ett sagodjur men googla. Vi lyckades dock inte hitta några tyvärr eller kanske var för de bästa, har nämligen hänt att de har dödat folk..
Skogen i sig var jättehäftig med massa coola träd, lianer och andra växter. Vi såg också mycket djur där bla varaner, gigantiska ödlor. De var inte de minsta rädda för oss och hade inte alls hade några problem att klättra i träd tydligen

Cairns part two

2013-02-06 . 08:49:00

Kategori: random // Kommentarer: 0

Här hittar man lite alt möjligt uppe i träden allt från storkar till flyghundar

Nu var det väldigt länge sedan som det kom upp några bilder alls här men jag skyller på att jag har haft mkt att göra och att de av ngn konstig anledning inte funkade att blogga i Singapore. Så nu kommer de ganska gamla grejer men bättre sent än aldrig!

När jag senast blogga hade vi precis kommit till Cairns och fått reda på att det tydligen var cyklon. Det blev ganska många dagar som vi gömde oss undan blåst och regn inomhus så inte mkt kul att säga om det, var mest frustrerande att inte kunna göra ngt kul och samtidigt göra av med massa pengar.
Dykningen var det huvudsakliga målet i Cairns och vi trodde länge att vi skule vara tvugna att hoppa det men til slut klarnade vädret upp och genom att skjuta lite på vår avresa han vi med att dyka. Dykningen i Stora Barriärrevet var fantastisk :D Jag och Elvis dök utan guide så vi kunde bestämma lite sjäva hur vi ville lägga upp det vilket var nytt för mig men riktigt kul och spännande! Vi såg en massa kul som tex haj, rockor och sköldpadda, den sistnämda var lite retard men otroligt fin! Kommer snart video på den.
Vi åkte också upp till Daintree men de kommer i nästa inlägg!
Sedan fick vi också möjligheten att umgås med min kusin, Albin, vilket var mycket trevligt!

Cairns

2013-01-21 . 14:42:47

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Under gårdagen lyckades vi lifta från Townsville upp till Cairns, killen vi liftade var asschysst och vi fick åka med helt gratis :) Vi hade dock inte kollat så noga på väderprognoserna och möttes av kraftigt regn, verkar som de ska bli cykloner å skit här också, inte kul! Jag vill ju dyka ju :(

Townsville

2013-01-21 . 14:12:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Vi lämnade Airlie Beach under fredagen och åkte vidare upp mot Townsville, i Townsville bodde vi hos två kompisar till Elvis. Vi gjorde inte ngt speciellt direkt utan chillade bara :) De tog dock hand om en liten 5-veckorsvalp, rätt söt må jag lova!

Whitsundays

2013-01-21 . 13:43:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Tjoba! I onsdags var vi ute på dagstur bland Whitsunday öarna, vi snorklade en del och gick även i land på Whitsunday iland som har en av världens kändaste stränder, vit som mjöl! på vägen hem skymtade vi även en sjöko :)
Vill ni läsa detaljerat tycker jag att ni ska gå in på Elvis blogg: http//elvislivsfilosofi.blogg.se

Fågeljakt i Airlie

2013-01-21 . 13:07:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Säger bara tredje hjulet..

Papegojor är det verkligen överallt här men av ngn konstig anledning flyr de min kamera.. Duvorna i det här landet är tro det elr ej faktiskt söta, hur kommer sig det då? jo de är nämligen bara hälften så stora som vanliga duvor och bär även blå ögonskugga :)

Airlie Beach

2013-01-13 . 12:30:19

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 1

Nu har vi tagit oss till Airlie Beach, vi tog flyget från Brisbane tidigt på lördagsmorgonen. Konstigt nog så var det bara hälften så dyrt som att åka buss.. Aja här i Airlie är det lite mindre, i "staden" som ligger direkt på stranden bor de väl ett tusental personer. Fina stränder och papegojor uppe i vart och varannat träd, dessa verkar dock inte allt för sugna att vara med på bild men jag ska försöka att fwoå upp lite fina bilder nu i dagarna :) Cheers!

Brisbane

2013-01-10 . 07:57:48

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 2

Tjobalo!
Här är det supervarmt! Vi bor på ett vandrarhem utan aircondition.. annars är allt gött men vi längtar efter dyk och snorkling
De här är lite bilder från gårdagen då vi var i världen största subtrobiska trädgård, rätt grymt må jag säga!

Roadtrip med avrage Joe

2013-01-08 . 07:23:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 1

Under måndagen avverkade vi en sträcka på nästan 100mil då vi med hjälp av bil tog oss från Sydney till Brisbane.
Vår chaufför var den 25 årige britten Joe, tänk dig en britt om heter Joe och där har du honom
Planen var att stanna i Coff's harbour men det verkade så dött att vi körde hela sträckan och befinner oss nu på ett vandrarhem i Brisbane

World's biggest

2013-01-08 . 07:11:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Inte har de bara världen största badanka i sydney förtillfället har de även världen största bioskärm, rätt fet kan man säga, täckte precis hela synfältet :)
Vi käkade även glass tillagad med hjälp av  flytande kväve, coolt!

Sydney

2013-01-05 . 03:43:00

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Det finns tyvärr inte så gott om wifi här så har inte kunnat ladda upp något förrän nu men här kommer det lite bilder

Nu bär det iväg igen!

2013-01-05 . 03:29:33

Kategori: Worldtour // Kommentarer: 0

Hej hopp! Det har inte hunnit hända så mycket roligt än, bara massa flyg..

Bilder som jag fått av Sara för att dämpa hemlängtan
En söt liten vakt som somnade när han skulle hålla koll på oss på pekings flygplats

20/4-12 Dyka är kul!

2012-04-20 . 12:22:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 0

Hyrde en kamera idag när vi dök :D Inte bästa kvallen men kul ändå!

18/4-12 Coola dykare

2012-04-18 . 13:48:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 1

17/4-12 Lite uppdatering!

2012-04-17 . 14:04:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 0

Jag har varit redigt dålig på att lägga upp ngt de sista, skyller på dåligt med wifi och bättre saker för mig ;) Jonsson har kommit ner nu iaf och vi har redan hunnit byta ställe då de första var alldeles för turistigt :/ Jonsson han iaf att ta dykcertifikat och jag fick mig ett par härliga dyk :) Vi träffade ju lite härligt folk oxå så de var ju fint!
Redan första dagen vi kom till alonabeach drog vi ut på en liten båttur, förutom att propellern pajade och att de var massa dolda avgifter och sen när vi kom till ön där de skulle vara jättefint att fota satt de ju avspärrningstejp över hela ön.. Kände direkt att de här inte höll klass med de jag tidigare upplevt :/
Har även köpt mig en liten digitalkamera nu oxå blev jobbigt att släpa runt på den fete så den lämnades ofta hemma tyvärr

Firade dykcert blev spännande när en rom å cola kostar 25peso dvs 4kr i baren, inga mosade tår denna gången dock

Trötta killar som måste vara uppe redan innan kl9 för att äta gratis frukost :(
Det nya stället vi kom till idag verkar kanoners! Inte mkt turister, chill befolkning å bra dykning, fint dä :D

09/04-12 Lämnat el nido fär nya äventyr

2012-04-09 . 11:30:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 0

Lämnade El Nido under lördagen för att börja resan mot Manila där jag ska möta upp Jonsson :)
Solnedgång i El Nido
Husdjur ala filipino style
Helt ok frukost för 15kr och självklart är de te till Mogren! :)

Dag 36 2/4-12 El Nido

2012-04-02 . 14:17:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 1

Circle rainbow kanske inte lika coolt som duble rainbow men ändå!
Tydligen mer folk än mig som fattat tycke för el nido

Dag 33 30/3-12 El Nido by bike

2012-03-30 . 14:13:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 3

Hyrde mig en mc idag å utforskade El Nido på den :D Roligast var dock att köra :P
Min nya bästis!!
Helt allena på stranden

Dag 30 28/3-12 Lite mer bilder från paradiset

2012-03-29 . 15:49:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 0

Var på ännu en "utflykt" idag så tänkte bara slänga upp några bilder

Dag 26 typ 25/3-12 Utflykt i el nido

2012-03-25 . 11:13:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 7

Igår var jag ute på en anordnad utflykt där man besökte lite goa ständer å så under dagen, åkte med lite skönt folk jag hade lärt känna på boendet
Var bara tvungen att lägga upp en bild på denne lille fundersamme gubben :)
Helt ok stand att vara helt ensam på
Bästa maten so far i Filippinerna! tilllagad och njuten på en öde stand

Dag 23 22/3-12 Ensam i el nido

2012-03-22 . 09:10:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 2

Då var man ensam igen då. Kalle drog vidare mot bali i går och Wille hade ju redan dissat oss men de bir nog fint de här :) Jonsson ska ju komma ner om ett par veckor så jag överlever nog
The Last Supper
Mitt mellanmål idag 2kg frukt :) de du Martin!

Inte blivit så mkt fotande de sista, ska försöka ordna upp de!

Dag 19 18/3-12 San Juan surf

2012-03-18 . 08:27:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 0

Helt okej ställe men långt ifrån lika fint som Malapascua men här kan man ju surfa så de är ju sweet (:

Dag 15 14/3-12 Idag lämnar vi Malapascua bakom oss för San Juan å surf

2012-03-15 . 07:34:00

Kategori: Filippinerna 2012 // Kommentarer: 0

Lite sistabilder från Malapascua på väg till båten

Dag 11 10/3-12 Utflykt med gitarr, solnedgång och lågvatten